כמה זמן לוקח טיפול שורש

כמה זמן לוקח טיפול שורש?

כמה זמן לוקח טיפול שורש

סובלים מכאב בשן? כדאי שתגיעו להיבדק בהקדם. לעתים כאב הוא סימפטום לדלקת בשן, אשר בהיעדר טיפול עשויה להעמיק ולהגיע לרקמות העמוקות ביותר בשן – אז תצטרכו לעבור טיפול שורש. מהו הטיפול, כמה זמן הוא אורך וכיצד ניתן לקצר אותו? כל התשובות לפניכם.

טיפול שורש הוא הליך רפואי שיש לבצע במצבים בהם דלקת עמוקה בשן הגיעה לרקמות העמוקות ופגעה בהן, לעתים בליווי זיהום ואף נמק. למרות הסברה הרווחת, מצב כזה לא תמיד מלווה בכאב ולכן חשוב לבצע בדיקה תקופתית שתסייע באיתור מצבי חולי ודלקת בשן, כמו גם בעיות נוספות שניתן למנוע או למזער בגילוי מוקדם.

מה אורכו של טיפול שורש

מהו טיפול שורש?

בטיפול שורש יבוצע ניקוי עמוק של השן בו יסלק רופא השיניים את הרקמה הדלקתית. לאחר מכן יאטום הרופא את האזור הפגוע ויניח עליו מבנה המשמש להתקנת כתר – תחליף מלאכותי במקום השן הטבעית הפגועה.

כמה זמן לוקח טיפול שורש?

טיפול שורש מורכב מכמה שלבים המתבצעים תחת הרדמה מקומית ולמרות המיתוסים סביבו הוא אורך בממוצע כשעה וכלל לא כרוך בכאב, היות ומתבצע תחת הרדמה מקומית.

מה משפיע על אורכו של טיפול שורש?

אורך הטיפול מושפע מכמה גורמים, למשל חומרת הפגיעה בשן, סוג השן ומיקומה בפה, מבנה ועומק השורשים. בנוסף, במצבים בהם ישנה יותר משן אחת שיש לטפל בה, יש צורך להפריד בין הטיפולים ולבצע סדרת טיפולים ארוכה יותר והן חשוב לקחת בחשבון כי יש לתאם טיפול נוסף להרכבת הכתר.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

מרפאה כמה זמן לוקח טיפול שורש

האם ניתן לקצר את משך הטיפול?

התשובה לשאלה זו הינה "בהחלט כן!" וגם "לא ממש". למה הכוונה?

"לא ממש" כי במצב נתון יש לבצע טיפול נתון והוא יקח כמה זמן שיקח מבלי שתוכלו (אתם או הרופא) להשפיע על כך בצורה דרסטית.

ובכל זאת "בהחלט כן!" – הכיצד? אם תקפידו על ניקיון חלל הפה (לא לוותר על חוט דנטלי!) ובדיקות תקופתיות סדירות, הרי שגם אם תתגלה בעייה, תטפלו בה בהקדם ויתכן וכלל לא תגיעו למצב בו תצטרכו לעבור טיפול שורש. כך תחסכו זמן, כאב ולא מעט כסף.

מנגד, אם לא תקפידו על ניקיון חלל הפה וביצוע בדיקות שבשגרה, הרי שמה שאמור היה להיות טיפול שורש בודד עשוי להפוך לסדרת טיפולים ארוכה ואף גרוע מכך.

לפני כמה זמן לוקח טיפול שורש

האם טיפול שורש כואב?

הטיפול עצמו מבוצע תחת הרדמה מקומית כך שלמעט אי נוחות מקומית, בעיקר בעת מתן זריקת ההרדמה, ככל הנראה לא תרגישו כאב. גם ההתאוששות מהטיפול נחשבת קצרה ולאחר כמה ימים של אי נוחות (מלווה לעתים רגישות מקומית לטמפרטורה או מרקמים קשים), אתם צפויים להחלים לחלוטין.

בהקשר זה חשוב לציין כי טרם הטיפול יתכן ותסבלו מכאב באזור הפגוע. כאב זה עשוי להיות חזק בהרבה לעומת הכאב של הטיפול עצמו ויתעצם ככל שהבעייה לא תטופל.

לכן, אם אתם חשים אי נוחות בשן או חושדים כי קיימת בעייה שכדאי לפתור – מומלץ להגיע לרופא השיניים בהקדם האפשרי.

מה יקרה אם לא אטפל בשן הדורשת טיפול שורש?

טיפול שורש הינו הכרחי במצב בו קיימת דלקת עמוקה בשן, ריקבון או נמק שהגיעו לרקמות העמוקות ביותר בשן – מוך השן. ככל שתקדימו לטפל בבעייה, תוכלו להציל רקמות חיות ואף להימנע מטיפול שורש (למשל באמצעות הטיפול השמרני "כיפוי מוך", המתאפשר במקרים בהם הדלקת לא פגעה במוך השן).

לעומת זאת, בהיעדר טיפול הדלקת עשויה להחמיר, מצב המלווה בכאבים עזים ואף אובדן שיניים. במצב כזה יתכן כי שיניים סמוכות יפגעו גם כן וכי תזדקקו לעבור בהמשך טיפולים כירורגיים מורכבים.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים