טיפול שורש במרפאה פרטית מול קופת חולים

טיפול שורש במרפאות פרטיות מול קופות החולים – היתרונות והחסרונות

טיפול שורש במרפאה פרטית מול קופת חולים

טיפול שורש הוא הליך רפואי פולשני ברפואת השיניים. כמו במרבית תחומי הרפואה ניתן לעשותו במרפאות פרטיות או בקופות החולים, אך מה עדיף? הנה מספר יתרונות וחסרונות לטיפול שורש במרפאות פרטיות ולטיפול שורש בקופות החולים.

טיפול שורש במרפאה פרטית מול קופת חולים

טיפול שורש במרפאות פרטיות

יתרונות

  1. תמיד מעודכנים – מרפאות שיניים פרטיות תמיד ידאגו שיש להם את הציוד החדיש ביותר והידע הכי מעודכן. מרפאה פרטית אחראית על התקציב של עצמה וככזאת לא תלויה בגורמים אחרים כדי להישאר הכי חדישה ומעודכנת בתחום רפואת השיניים. כך שיוכלו לעשות עבודה יסודית בניקוי השורש בעת הטיפול וישתמשו בידע ובציוד החדיש ביותר לכך.

 

  1. רופא שיניים אישי – במרפאה פרטית תוכלו לבחור את הרופא והוא גם יהיה הרופא הקבוע שלכם בכל פעם שתצטרכו לגשת אל המרפאה לטיפול שיניים כזה או אחר. רופא אישי מכיר אתכם ואת התגובות שלכם וידע לעשות לכם את טיפול השורש על הצד הטוב ביותר.

 

  1. אחריות אישית – במרפאה פרטית השם והמוניטין של הרופא הם חלק מהעניין, הרופא יעשה את טיפול השורש על הצד הטוב ביותר, כי שם המרפאה תלוי גם בשמו שלו כרופא שיניים.

 

  1. זמן – במרפאה פרטית ישקיעו את הזמן בכל מטופל ומטופל ויעשו את טיפול השורש באופן היסודי ביותר.

טיפול שורש במרפאות פרטיות

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

חסרונות

  1. מחיר – המחיר לטיפול שורש במרפאה פרטית יהיה יקר יותר מאשר בקופות החולים. טיפול שורש תעלה 1 – 500-800 שקלים, 2 תעלות – 600-1,300 שקלים, 3 תעלות – 700-1,600 שקלים, 4 תעלות – 800-1,700.

 

  1. ההחלטה לטפל – מרפאה פרטית יכולה להחליט שאינה מקבלת על עצמה מטופל מסוים מסיבה כזו או אחרת. מדובר בעסק פרטי, ורופא המרפאה אינו מחויב על פי חוק לקבל כל מטופל אל תוך מרפאתו. כך שהמרפאה יכולה להחליט שאינה מעוניינת לעשות לכם טיפול שורש.

 

טיפול שורש בקופות החולים

יתרונות

  1. מחיר – המחיר ישתנה בהתאם לקופת החולים אליה אתם משתייכים ובהתאם לביטוח קופת החולים שיש לכם וכמובן גם בהתאם למורכבות טיפול השורש לו אתם זקוקים, אך עדיין, במרבית המקרים, טיפול השורש בקופות החולים יהיה זול יותר מאשר טיפול במרפאה פרטית.

 

  1. קבלת כל מטופל – קופות החולים מחויבות להעניק טיפול לכל מבוטח שלהן, כך שכאשר תצטרכו טיפול שורש תוכלו לעשותו במרפאת השיניים של קופת החולים שלכם.

טיפול שורש בקופות החולים

חסרונות

  1. תקציב – מרפאות השיניים של קופות החולים תלויות בתקציבים שהמדינה מעניקה להן, לכן הן לא יוכלו להבטיח את הציוד הכי חדיש והרופאים הכי מעודכנים, לא תמיד יהיה תקציב. כתוצאה מכך עלולים להיפגע גם איכות טיפולי השורש.

 

  1. בחירת רופא – במידה ותזדקקו לטיפול שורש, לא תוכלו לבחור מי הרופא שיטפל בכם. בקופות החולים אולי תוכלו לבקש רופא שהומלץ לכם, אך לא בהכרח שתקבלו אותו.

 

  1. זמן – לרופאי השיניים של קופות החולים מטופלים רבים, לכן גם טיפולי שורש עלולים להיות מושפעים מכך. טיפול שורש שהוא טיפול מורכב יחסית, יעשה גם הוא בזמן הקצר ביותר מפאת חוסר בכוח אדם וכתוצאה מכך חוסר בזמן להשקיע בכל מטופל, דבר העלול להביא לתוצאה פחות מוצלחת בטיפול השורש ואולי אף להביא את המטופל להוצאות נוספות.

 

  1. אחריות אישית – לרופאי הקופה תהיה פחות אחריות אישית. בסופו של דבר, אלפי מטופלים עוברים דרכם, וכל עוד לא תהיה רשלנות או נזק בעת טיפול השורש, הרופא המטפל לא יושפע מכך. יש פחות עניין של שם ויוקרה לרופאים דרך קופות החולים מאחר ואת משכורתם הם יקבלו מהמדינה ואין זה תלוי בכמות המטופלים שעוברים דרכם.

 

אישה בטיפול שורש במרפאה פרטית

מסקנה

היתרונות לטיפול שורש בפרט ולטיפולי שיניים בכלל גוברים במרפאות הפרטיות לעומת היתרונות לטיפול בקופות החולים. עם זאת, הטיפולים יהיו יקרים יותר במרפאה הפרטית כך שיש לקחת בחשבון את היכולת הכלכלית שלכם. מחפשים טיפול שורש במרפאה פרטית? הינכם מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן ונחזור אליכם בהקדם!

לסיכום

ישנם יתרונות וחסרונות לביצוע טיפול שורש במרפאות הפרטיות ובהתאם לכך גם בביצוע טיפול שורש בקופות החולים.

במרפאות הפרטיות תמיד יהיה הציוד החדיש ביותר, הרופאים המובילים והמעודכנים ביותר בתחומם מאחר והם בעלי תקציב עצמאי. אתם תוכלו לבחור את הרופא שיעשה לכם את טיפול השורש והוא יהיה בעל אחריות אישית כי המוניטין שלו נמצא על הקו. בנוסף, ישקיעו בכם את הזמן ויעשו את טיפול השורש באופן היסודי ביותר.

גבר מבצע טיפול שורש במרפאה פרטית

עם זאת, המחיר לטיפול השורש יהיה יקר יותר מאשר המחיר שיציעו לכם בקופות החולים, ובנוסף, מרפאה פרטית לא מחויבת לקבל אתכם לטיפול.

בקופות החולים המחיר לטיפולי השורש יהיה זול יותר, ההנחות תלויות בביטוח המטופל בקופה ובגורמים נוספים. בנוסף, קופת החולים שלכם לא תדחה אתכם, היא תמיד תעניק לכם כמבוטחיה טיפול.

רופא בטיפול שורש בקופת חולים

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

עם זאת, התקציב הוא ממשלתי, את הרופא לא תוכלו לבחור וכמות המטופלים הגבוהה לא תאפשר להקדיש לכם זמן, ואחריותו האישית של הרופא היא פחותה, כי כל עוד לא נגרם נזק, שמו ומשכורתו לא ייפגעו כי המטופל לא משלם לו ישירות.

מסקנה – לטיפול שורש במרפאה פרטית יתרונות רבים וחסרונות מעטים לעומת ההפך בקופות החולים.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים