טיפול שורש בהריון

טיפול שורש בהריון

טיפול שורש בהריון

כאילו אין לך מספיק תורי לרופא ללכת אליהם, חרדה ושינויים להתמודד איתם, הרגע אמרו לך שאת עשויה להצטרך טיפול שורש. אפילו בתקופה הנוחה ביותר, אף מטופלת לא שמחה לשמוע שהיא צריכה טיפול שורש, אך במיוחד בזמן ההריון! למטופלת בהריון יש אותם חששות, יחד עם שאלות נוספות בנוגע לבטיחות של טיפול שורש בשילוב עם הריון.

טיפול שורש והריון – שילוב שעלול להלחיץ

רופאים מיילדים ומומחי שיניים בדרך כלל רואים בטיפולי שורש בטוחים במהלך ההריון. אם יש לך שן מודלקת או נגועה הזקוקה לטיפול שורש, ברוב המצבים, טיפול מונע תסמינים ומתח עתידי. בעולם אידיאלי, כל אישה בהריון הייתה עוברת בדיקה, ניקיון וכל טיפול הכרחי לפני ההתעברות. הריון גורם לנשים להיות פגיעות יותר לבעיות שיניים עקב שילוב של גורמים, ובראשם שינויים הורמונליות שעלולים לתרום לצורך בטיפול שיניים.

מכיוון שכל הריון שונה, חשוב ליידע את כל הרופאים לגבי ההריון שלך. תקשורת פתוחה זו בינך לבין הגורמים הרפואיים מאפשרת להם להמליץ ​​על הטיפול המתאים עבורך. כמו כן, חשוב לא להשתמש במאמר זה (או כל אחר) כתחליף לייעוץ רפואי אישי. אנו רוצים שתתייעצי עם רופא שיניים מקצועי, כך שתוכלי לבצע את הבחירות הטובות ביותר עבור משפחתך הצומחת.

רופא שיניים לפני טיפול שורש לאישה בהריון

שיקולי מפתח לטיפול שורש במהלך ההריון

לטיפולי שורש בהריון יש אחוזי הצלחה גבוהים מאוד. למרות כל קונוטציה שלילית שקיימת על הטיפול, הוא אכן מוצלח במניעת כאבים, זיהומים ודלקות עתידיים. הוא גם מאפשר למטופלים רבים לשמור על השיניים הטבעיות שלהם. מטופלות הרות שואלות לא פעם על בטיחות ההליך עצמו, על הצורך בצילומי שיניים ואפשרויות עבור מניעת כאבים.

דאגות לגבי צילומי רנטגן

ברוב המקרים, לפני כל טיפול שורש, הרופא יצטרך לבצע צילום רנטגן של השן הנגועה כדי לראות את היקף הזיהום. זהו אחד החששות הנפוצים ביותר מכיוון שכמעט כל אמא לעתיד מעדיפה להימנע מצילומי רנטגן. אך כדאי לבחון מה אומרים על כך המומחים.  רופאים מומחים ממליצים לנשים בהריון להימנע מצילומי רנטגן לא חיוניים. לכן רופאי שיניים נמנעים מהשימוש בצילומי רנטגן ככל שניתן.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

כאשר יש צורך בצילום רפואי ניתן להשתמש בטכניקות מיגון מודרניות, כדי להגביל את החשיפה ולסייע בהבטחת מניעת פגיעה בעובר המתפתח. רופאי שיניים בדרך כלל משתמשים בטכניקת הגנה כפולה במצב זה, כלומר שימוש במספר אפודי עופרת כדי לספק הגנה רבה יותר לך ולתינוק.

אישה בהריון עוברת טיפול שורש

תזמון טיפול שורש במהלך תקופת ההריון

לאחר שהופנת על ידי רופא שיניים או שאת חוששת כי את מפתחת סימפטומים, קבעי ותזמני את הבדיקה והייעוץ שלך אצל הרופא המומחה. בהתאם לנסיבות האישיות שלך, הרופא שלך עשוי לדון בתזמון ההליך. את עשויה להרגיש בטוחה אם תדעי שטיפולי שורש או רוב טיפולי השיניים יכולים להתקיים בכל עת במהלך ההריון. עם זאת, מומלץ לתזמן הליכי שיניים "אלקטיביים" לשליש השני, במיוחד, במהלך שבועות 14 עד 20, במידת האפשר.

רופאה מראה למטופלת תוצאות אחרי טיפול שורש בהריון

הסיבה לכך היא שיש התפתחות מהירה מאוד במהלך השליש הראשון. בטוח יותר לחכות לטיפול, אם את מסוגלת, עד שתעברי את אבן הדרך הזו. במהלך השליש השלישי, את עלולה להרגיש פחות בנוח לשכב על כיסא רופא שיניים. עם זאת, אם את סובלת מכאבים ונפיחות בפנים, ייתכן שתזדקקי לטיפול מיידי ללא קשר לשליש ההריון בו את נמצאת. הסיכון לזיהום שאינו מטופל עולה על הסיכונים המינימליים הכרוכים בטיפול שורש.

תסמינים לטיפול שורש במהלך ההריוןתרופות הרדמה וכאבים במהלך הריון

השאלה השכיחה הבאה שאימהות לעתיד שואלות בנוגע לטיפול שורש והריון נוגעת לבטיחות ההרדמה ותרופות נגד כאבים. למרבה המזל, הרדמה מקומית אינה מהווה סיכון לעובר המתפתח. ניתן להשתמש בחומרי הרדמה מקומיים בשילוב עם תרופות אפינפרין. עם זאת, מומלץ גם להשתמש בכמה שפחות הרדמה, אך עדיין להשתמש במספיק בכדי לספק רמה נוחה של הקלה בכאבים.

כמו כן, הליכי שיניים כמו טיפול שורש עשויים לדרוש שימוש באנטיביוטיקה כדי למנוע או לטפל בזיהום פעיל. אם זה נכון גם לגבי הטיפול שלך, רופא השיניים שלך יעקוב אחר התקן הנוכחי לגבי האנטיביוטיקה הספציפית המתאימה והמינון הנכון שלה. רוב האנטיביוטיקות המתאימות, כמו אמוקסיצילין, הן תקינות לשימוש במהלך ההריון, אך הקפידי לעקוב בזהירות אחר ההוראות ולפנות לרופא אם יש לך שאלות. 

רופא שיניים מבצע טיפול שורש לאישה בהריון

במקרים חמורים יותר, המטופלות עשויות להעדיף להשתמש בכדורים נגד כאבים למשך מספר ימים לאחר טיפול השורש. במהלך ההיריון, יש להימנע מאיבופרופן ואדוויל. תרצי להישאר עם תרופות המבוססות על אצטמינופן. הקפידי לדון בכך עם רופא השיניים שלך מכיוון שהמינון והתרופות הנכונות משתנות בהתאם למשך ההריון שלך, כמו גם בהתאם למצבך הרפואי האישי. אנו מקווים שזה עונה על כמה מהשאלות שלך ומרגיע את כל החששות שיש לך בנוגע לטיפול שורש והריון!

טיפים להליכי שיניים שמבוצעים במהלך ההריון

אנו מציעים כמה טיפים והנחיות לטיפול שיניים במהלך ההריון.

ראשית, מניעה היא התרופה הטובה ביותר. מומלץ לעקוב אחר המלצות אלו:

  • שמרי על תזונה מאוזנת דלת סוכר.
  • צחצחי שיניים פעמיים ביום בעזרת מברשת שיניים רכה ועם משחת שיניים המכילה פלואוריד.
  • השתמשתי בחוט דנטלי מדי יום.
  • היצמד ללוח הזמנים הקבוע של בדיקות השיניים והשיננית. 
  • הודיעי לרופא השיניים שלך כי את בהריון.

רופאים לפני טיפול שורש לאישה בהריון

בזמן שאת בביקור אצל רופא השיניים, שמרי על הרגליים שלך לא מוצלבות, לקבלת זרימת הדם הטובה ביותר. את מוזמנת להביא כרית לנוחות שלך. במידת האפשר, תזמני הליכים שאינם טיפולי חירום במהלך השליש השני. אם משהו הוא טיפול בחירה, כמו הלבנת שיניים, תזמני אותו לאחרי הלידה. עם זאת, עם אמצעי זהירות מתאימים, אין צורך להתמהמה לגבי טיפול שגרתי או טיפול חירום בשיניים.

סימנים לכך שאת צריכה טיפול שורש

כאב

הוא אחד האינדיקטורים העיקריים לכך שמשהו לא כשורה בשורש השן. אם את מתקשה לבצע פעילויות רגילות כגון שתייה או אכילה מבלי להרגיש כאב, עליך לפנות לרופא השיניים בהקדם האפשרי.

שן סדוקה

 השיניים שלך עלולות להישבר או להיסדק מאכילת מזון קשה. כאשר שן נסדקת, היא עלולה לחשוף את העצבים מתחת לפני השן ולהוביל לזיהום. 

רגישות לחום או לקור 

אם השן שלך כואבת כשאת שותה משקאות חמים כמו קפה או תה, זו בעיה. מה שמתחיל כאב עמום יכול להתפתח לכאב חד ועז.

אזור החניכיים נפוח 

חניכיים נפוחות הן סימן לבעיות מתחת לפני השטח. אם החניכיים שלך כואבות ונפוחות או שיש לך בליטה מוגברת, רופא השיניים שלך יבדוק את החניכיים הנפוחות כדי לבדוק אם קיימת דלקת. 

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

שינוי צבע של השיניים 

שן דהויה יכולה להיות תוצאה של היגיינה לקויה, חשיפה לאוכל ושתייה שמכתימים את אמייל השן, או עקב פגיעה עצבית מתחת לפני השן. כאשר מתרחש נזק עצבי, יש צורך בטיפול שורש. 

ריקבון עמוק

אם הגעת למצב של ריקבון בשן שלך, שום צחצוח, חוט דנטלי או שטיפה עם מי פה לא יפתרו את הבעיה. בתרחיש כזה, סביר להניח שטיפול שורש זו האפשרות היחידה לתיקון לפני שיהיה צורך בעקירה.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים