כיפוי מוך השן

כיפוי מוך – המידע המלא

כיפוי מוך השן

אם אתם סובלים מכאב עז בשן, יתכן שאתם סובלים מריקבון עמוק או בשפה עממית – חור בשן. במצב כזה לעתים נדרשת התערבות בדמות טיפול שורש, אך לא תמיד. כיפוי מוך הוא טיפול ותיק, אמין ואלגנטי שיכול לפתור את הבעיה.

מהו כיפוי מוך?

ראשית, חשוב להבהיר כי מצבים של ריקבון מתקדם בשן יכול להופיע גם ללא הופעת כאב מקומי. בין אם מדובר במצב הנובע מחוסר מודעות להגיינת שיניים תקינה או הזנחה לצד נטייה גנטית, ניתן לאבחן באמצעות בדיקה בקליניקה וצילום רנטגן והוא לא יפתר ללא התערבות מקצועית.

בשונה מהדעה הרווחת כי כל חור עמוק צפוי להסתיים בטיפול שורש, לא כך המצב. ישנם מקרים רבים בהם החור אמנם עמוק, ולעתים קרובות כואב למדי, אך טרם חדרה הדלקת למוך השן – הרקמה הפנימית ביותר מבין רקמות השן, הכוללת בין היתר כלי דם ותאי עצב. במקרים אלה ניתן לטפל בשורש הבעייה באמצעות טיפול פולשני פחות והרבה יותר אלגנטי – כיפוי מוך.

כלים לכיפוי מוך השן

בכיפוי מוך מתבצע תהליך מדויק שמטרתו להציל את השן באמצעות סתימה נרחבת המכפה על מוך השן ומגינה עליה מפני פגיעה. בנוסף לסתימה יסודית, ישחזר הרופא את המבנה האנטומי המקורי של השן למראה הבריא טרם הדלקת והריקבון. במצב זה תיהנו מחיוך אמיתי ונטול כאבים לצד שמירה על רקמות חיות ובריאות.

בטיפול מתאים ושמירה על היגיינה נאותה, תוכלו ליהנות מחיוך זה לעוד שנים רבות וטובות.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

מתי נדרש כיפוי מוך ומתי נדרש טיפול שורש?

בהיעדר טיפול וככל שיחלוף זמן רב יותר, יש לחורים בשן נטייה להיות עמוקים יותר ולפתח סביבם דלקת. דלקת זו עשויה להגיע עד מוך השן, אז יידרש טיפול שורש. עם זאת, במקרים בהם מדובר בריקבון מתקדם שטרם הגיעה למוך השן ולא התפתח זיהום בעצב, דלקת או חלילה נמק, כיפוי מוך עשוי להיות הבחירה הנכונה.

הדמיה של כיפוי מוך השן

כיצד מתבצע כיפוי מוך?

כיפוי מוך מתבצע במצב בו אין צורך בטיפול שורש אך נדרשת סתימה עמוקה ויסודית יותר לעומת סתימה "רגילה". לפני ביצוע הסתימה יבוצע ניקיון יסודי ונרחב של האזור הפגוע, שמטרתו להשאיר את האזור נקי ממחוללי דלקת. לאחר מכן ימרח הרופא חומרים מיוחדים, בין היתר כאלה שנועדו לבודד את האזור ובכך להגן עליו משגשוג חיידקים ומחזקים אותו וכאלה המעודדים את שיקום השן והחלמתה.

לבסוף יבצע הרופא שחזור של השן בהתאם לאנטומיה המקורית של המטופל, בהתאם למצב השן בהיותה בריאה.

שיניים שמדגימות כיפוך מוך השן

מה היתרונות של כיפוי מוך?

היתרון המובהק הוא היעדר התערבות עמוקה שלא כצורך, שהרי אם הדלקת לא פגעה בתעלות השורש, אין צורך בביצוע טיפול שורש – הטיפול המקובל ביותר אך הוא לא תמיד נחוץ. למרבה ההפתעה, החלופה לא רק ידידותית יותר לשיניי המטופל, אלא גם לכיסו.

כיפוי מוך אמנם שמרני יחסית והרבה פחות מפורסם, אך הוא גם האפשרות הזולה יותר וזו שתאפשר לכם לשמור על החיוך שלכם אמיתי, עם שיניים חיות ובריאות.

רופאה מבצעת כיפוי מוך השן

למה לצפות לאחר הטיפול?

כבכל טיפול שיניים עמוק ובשל הקרבה לעצבים הפנימיים של השן, ייתכן ותחוו לאחר הטיפול רגישות בשן לטמפרטורות קיצוניות (חום וקור) ולמרקמים קשים. במידה ומדובר בכאבים קשים, חדים או מקרינים, יש לפנות למרפאה ולתאם ביקור בקליניקה. עם זאת, מטופלים רבים מדווחים על השלמת הפרוצדורה ללא כל רגישות מיוחדת, או עם רגישות קלה המשתפרת בצורה ניכרת עם קצת זמן וסבלנות. צריכים טיפול שורש אך לא מעוניינים לעבור טיפול כזה? הינכם מוזמנים לקרוא על אלטרנטיבות נוספות לטיפול שורש.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים