מהן האלטרנטיבות לטיפול שורש

מהן האלטרנטיבות לטיפול שורש?

מהן האלטרנטיבות לטיפול שורש

ברוב הפעמים, טיפולי שיניים הם לא הוצאה כספית מתוכננת, כי אתם לא יכולים לצפות מתי תחושו כאבים שמצריכים טיפול מיידי כמו טיפול שורש. טיפול שורש הוא טיפול די יקר, ובהתאם לפוליסת הביטוח שאתם מחזיקים מול מרפאת השיניים, לא בטוח שהטיפול כולו יהיה מסובסד עבורכם, ואז אתם תצטרכו לשלם עבורו סכום כסף לא קטן. אבל, החדשות הטובות הן, שחוץ מטיפול שורש קונבנציונאלי, יש אלטרנטיביות לטיפול שורש, והמאמר הבא ידון בהם.

מהו טיפול שורש

נזקים שנגרמים לשן כתוצאה מחור עמוק או מטראומה, עלולים להוביל לכך שהשן נפגמת מאוד או שיש בה דלקת. השן בנויה משלוש שכבות (מוך השן, דנטין וזגוגית השן), וכאשר יש הצטברות של עשתת בפה שאיננה מסולקת, היא חודרת מבעד לשלושת השכבות עד לרקמה הפנימית ביותר של השן (מוך השן), מזהמת אותה ופוגמת בה. כשזה קורה, המטופל חש כאבים עזים ואז יש צורך בטיפול שורש.

בשלב הראשון של הטיפול הרופא יעשה צילומי רנטגן כדי לאבחן את המחלה בשן, לאחר מכן עושים הרדמה מקומית ומוציאים את הרקמה המזוהמת שנמצאת במוך השן ומנקים את תעלות השן, ולבסוף ממלאים את מוך השן בחומר איטום. לאחר שלבים אלו, רופא השיניים מרכיב על השן כתר או סותם אותה.

זהו הטיפול הקונבנציונאלי והמוכר ביותר לכולם, אך כעת נלמד על עוד אלטרנטיביות לטיפול שורש.כל האלטרנטיבות לטיפול שורש

 

האלטרנטיבות לטיפול שורש

עקירה 

אחת האלטרנטיבות לטיפול שורש תהיה עקירה של השן הפגומה. לאחר עקירת השן, רופא השיניים ירכיב גשר, שתל או תותבת חלקית במקום השן שנעקרה. עם זאת, על אף היותה חלופה פופלארית, לפי איגוד האנדודנטים האמריקאי, חלופה זו לא יעילה כמו בהשארה של השן הטבעית במקומה כל עוד ניתן, ובטיפול שורש קונבנציונאלי משאירים את השן הטבעית במקומה.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

קליניה עם אנטיביוטיקה אחרי טיפול שורש

תרופות טבעיות 

תזונה נכונה ובריאה משפיעה על מערכות הגוף השונות, ובין היתר, מי שמאמין ברפואה האלטרנטיבית, ימליץ על נטילת תרופות טבעיות כדי לרפא זיהומי שיניים באמצעות שינוי הרגלי התזונה. שינויי תזונה אלו כוללים הימנעות מאכילת סוכרים מעובדים, הימנעות מאכילת דגנים ואכילה של חלבון איכותי. על אף העובדה ששינוי בתזונה בהחלט עשוי לשפר את אורח החיים והגוף, אין וודאות לכך ששינוי הרגלי האכילה סותם חורים או יכול לתקן שיניים סדוקות.

תרופות טיבעיות כאלטרנטיבה לטיפול שורש

טיפול באוזון 

עוד אחת מאלטרנטיביות לטיפול שורש היא שטיפת חלל שורש השן במי אוזון. לפי מחקר שנעשה בתחום נוירורדיולוגיה פולשנית, שטיפת חלל השן במי אוזון מחטאת את המקום ועשויה למנוע זיהומים במקום. יתר על כן, היא משפרת את רמת החמצון באזור.

שטיפה במי אוזון מאיצה את תהליך ההחלמה בשל התכונות שיש במי האוזון, ומשום שהאוזון הורג חיידקים וכך רופא השיניים יכול להציל חלק גדול יותר מהשן וכך אולי להימנע מטיפול שורש. עם זאת, על אף העובדה שמי האוזון מחטאים את השן, אין כל הבטחה לכך שהזיהום לא יחזור שנית ואז יהיה צורך בטיפול שורש.

מי אוזון כאלטרנטיבה לטיפול שורש

טיפול בסידן הידרוקסילי

בדומה לשימוש במי אוזון, שטיפת חלל השן בתמיסת סידן הידרוקסילי מקשה על צמיחת חיידקים בתעלות השן. זהו חומר בסיסי שממוסס את שאריות הרקמה המזהמת ומונע גדילה של חיידקים. מדובר בחומר רעיל ולכן רופא השיניים צריך להחדיר אותו באמצעות מחט אל תוך תעלות השן.

סידן הידרוקסילי כאלטרנטיבה לטיפול שורש

לסיכום

כל אדם רשאי להחליט האם לבחור בטיפול שורש קונבנציונאלי או באלטרנטיבות לטיפול שורש. אולם, לאף אחת מהאלטרנטיבות שהוצגו כאן, אין וודאות מוחלטת לכן שהן יהוו את הפתרון ארוך הטווח לטיפול בשן פגומה. רקמת שן פגומה ומזוהמת היא זו שגורמת לכאב, ולא ההליך עצמו, וכדי לחזור לחייך במהרה, ללעוס בנעימות ולהנות מהחיים – תבחרו מה האפשרות שהכי מתאימה עבורכם.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים