גימלים על טיפול שורש

האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש?

גימלים על טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול מורכב וכואב. חייל שעבר טיפול שורש, יתקשה לחזור לבסיס ולהמשיך לשרת ישר לאחר הטיפול, כאילו כלום לא קרה. אשר על כן, חיילים רבים שעברו טיפול שורש תוהים האם יוכלו להוציא גימלים על טיפול שורש. מעניין גם אתכם? המשיכו לקרוא וגלו האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש.

גימלים בצה"ל

לפני שנענה על השאלה האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש, חשוב שנדע קודם מה המשמעות של גימלים. גימלים הם המונח הצבאי לימי מחלה. ימי מחלה אלו ניתנים על ידי רופא צבאי או רופא בקופות החולים הצבאיות, ביקור רופא. הרופא מעניק לחייל ימי הבראה, גימלים, לפי מספר הימים הדרושים לחייל לשם חזרה למוטב.

ישנם מצבים בהם מוענקים גימלים באופן אוטומטי, מבלי להוכיח נזק מסוים. כך, לדוגמה, חייל אשר עבר עקירה של שן במהלך שירותו הצבאי יזכה באופן ישיר למספר ימי גימלים, ללא תלות בתחושותיו לאחר אותה העקירה.

עם זאת, חיילים יוכלו להוכיח כי דרושים עבורם גימלים גם במקרים שלא מוגדים ככאלו המזכים בגימלים באופן אוטומטי. כך, חייל שלא חש בטוב יוכל לפנות לרופא ולבקש ממנו גימלים לרפואה.

טיפול שורש

לאחר שהבנו מהם הגימלים, יש להכיר את טיפול השורש. הכרת טיפול השורש וגם הכרת מוסד הגימלים, יאפשרו לענות באופן מלא על השאלה האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש.

טיפול שורש הינו טיפול שיניים נפוץ, במסגרתו מנוקות תעלות השן מזיהומים, דלקות ומוגלות המצויות שם. במהלך הטיפול, הרופא המטפל נדרש לחפור אל תוך תעלות השן ולהרחיב אותם.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

במהלך הרחבת התעלות, הרופא המנתח יכול לגשת אל אותן תעלות ולנקות אותן מכלל הזיהומים. לבסוף, הרופא יכתר את השן ויסתום את החלל ובכך יושלם הטיפול.

גימלים על טיפול שורש
קרדיט: חדשות N12

גימלים על טיפול שורש

כעת, הגיעה הזמן לברר האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש. כפי שאולי יכולתם לצפות, התשובה לשאלה האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש היא, בפשטות, תלוי. נסביר במה תלויה קבלת גימלים בעקבות טיפול שורש.

טיפול שורש כשלעצמו, אינו מצדיק קבלת גימלים בהכרח. עם זאת, רבים מהמטופלים בטיפול השורש חווים כאבים, קלים, בינוניים או עזים, לאחר הטיפול. כאשר חייל נמנה על אותם מטופלים אשר חווים כאבים לאחר הטיפול ומרגישים תחושת כאב עזה בשובם הביתה, הוא עשוי בהחלט להוציא גימלים.

אופן הוצאת הגימלים

כדי להצליח להוציא גימלים על טיפול שורש, החייל נזקק להגיע אל הרופא הצבאי ולדווח על כאביו. הרופא יבחן את החייל ואת מידת כאבו. כאשר הכאב קיים ואכן פוגם בתפקודו של החייל, הרי שהוא צפוי להוציא גימלים על טיפול השורש אשר טופל בו. רופאים אינם קשים במיוחד עם הוצאת גימלים על טיפול שורש. זאת, מאחר שטיפול שורש אכן הינו טיפול משמעותי וכואב והסבירות לכאבים בפה וחולשה בגוף כולו לאחר הטיפול גבוהה למדי.

כמה גימלים

שאלה חשובה לא פחות מהשאלה האם ניתן להוציא גימלים על טיפול שורש, היא השאלה כמה גימלים ניתן להוציא על טיפול שורש. התשובה גם כאן, בדומה לשאלה הקודמת, היא תלוי.

כאשר הכאבים הם כאבים קלים או בינוניים, הרופא צפוי לתת לחייל בין 1 ל-3 ימי חופש, דהיינו 1 עד 3 גימלים. זמן זה יספיק לחייל להבראה ולהחלמה ויסייע לו לחזור אל הבסיס כמו שצריך. כאשר הכאבים עזים ונדרש טיפול רפואי נוסף כדי להעביר את הכאבים, החייל יוצא יותר גימלים על טיפול השורש, בהתאם לצרכיו האישיים.

לסיכום

לסיכום, לא ניתן להוציא גימלים רק על עצם טיפול השורש. מנגד, במקרים בהם הטיפול גרם לכאבים למטופל, הוא יוכל להוציא בדרך כלל בין 1 ל-3 גימלים.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים