כאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש

כאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש

כאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול שיניים נפוץ במיוחד. רבים עוברים טיפול זה ולרוב הטיפול מושלם בהצלחה. עם זאת, לא מעט מקרים מסתיימים בכאבים עזים באופן כללי וגם בכאבים בלחיצה לאחר הטיפול באופן ספציפי. לעיתים, הכאבים יעברו מאליהם ולא נדרש לעשות עימם דבר. אולם במקרים אחרים, הכאבים דורשים טיפול במיידי.

טיפול שורש

טיפול שורש הינו טיפול הנצרך כאשר תעלות השיניים, בהן מצויות שורשי השיניים, מודלקות ומלוכלכות. הלכלוכים והדלקות גורמים להצטברות חיידקים בשן, המזהמים אותה ופוגמים בה. במקרים לא מעטים, נצרך טיפול שורש כדי לנקות את השן, להציל אותה ולהשיב את הפה לקו הבריאות.

במהלך הטיפול, הרופא המטפל מרחיב את תעלות השיניים כדי שיוכל להיכנס אליהן ולנקות אותן. לא אחת, במסגרת הניקוי הרופא נצרך להוציא את שכבת המוך בשן הסובלת מדלקות. בתום הטיפול, הרופא יסתום את התעלות שחפר עם כתר והשן תשוב לפעילות. עם זאת, לאזור ייקח זמן להשתקם עד שתשוב לפעילות מלאה.

תוצאות הטיפול

תוצאות הטיפול, כאשר הוא מצליח, יהיו הבראה של השן. אולם למרות הבראת השן, ייתכנו כאבים במקום הטיפול. זאת, מאחר המגע ברקמות, דחיקת כלי דם אל העצם ונגיעה בעצבים במהלך הטיפול. כאשר הכאבים קלים או בינוניים, הם לרוב יעברו כעבור כמה ימים בודדים וניתן להתמודד עימם באמצעות משככי כאבים פשוטים.

אולם במקרים מסוימים, הכאבים לא עוברים גם כעבור כמה ימים תוך שימוש במשככי כאבים. במקרים אחרים, הכאבים מלכתחילה הם חזקים ועוצמתיים במידה יוצאת דופן.

הסיבות לכאבים בלחיצה לאחר טיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

הסיבות לכאבים בלחיצה לאחר טיפול שורש

1. התפתחות מוגלה

אחת הסיבות הקלאסיות ביותר לכאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש, היא התפתחות מוגלה, אבצס, סביב קצה שורש השן. בעת הלחיצה המוגלה נלחצת אף היא. לחיצת המוגלה נוגעת בעצבים חשופים כמעט ומובילה לכאבי תופת עבור המטופל.

2. תעלה שלא נוקתה כראוי

כאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש עלולים להתפרץ גם עקב תעלה שלא ניקו אותה כראוי ונותר בה זיהום גם לאחר הטיפול. גם כאן, הלחיצה תוביל לחשיפה מוגברת של החיידקים על העצבים והעצמות והמטופל יחווה כאבים עזים.

3. סדק בשורש השן

מקור נוסף לאותם הכאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש אשר מופיעים אצל לא מעט מטופלים, הוא סדק בשורש השן. לעיתים, עלול להיגרם מצב בו במהלך טיפול השורש הרופא המטפל יפגע בשורש השן עצמה ויסדוק אותה. גם סדק זה יוביל, בסבירות גבוהה מאוד, להופעה של אותם כאבים בלחיצה לאחר טיפול שורש.

בכל אחד מאותם המקרים של כאבים עזים בלחיצה אחרי טיפול שורש, יש לשוב במהרה אל הרופא המטפל כדי שיבחן מה מקור הכאבים העזים הללו. הרופא ינסה לאתר את המקור בעזרת כמה בדיקות של המטופל. במידת הצורך, ייערכו אף צילומים של חלל הפה כדי לאתר את מקור הכאבים בלחיצה לאחר טיפול שורש.

התפתחות מוגלה לאחר טיפול שורש

הטיפול בכאבים

הטיפול בכאבים בלחיצה לאחר טיפול שורש, ייעשה בהתאם למקור הכאבים. ייתכן שהרופא המטפל ייאלץ לבצע טיפול שורש חוזר, במקרים קשים הפתרון היחיד לכאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש יהיה עקירת השן ובמקרים אחרים ייתכנו טיפולים אחרים מגוונים.

ייתכן כי גם לאחר הטיפול יוותרו הכאבים בלחיצה אחרי טיפול שורש. במצבים אלו, יוענק כעת טיפול תרופתי עבור המטופל הכולל משככי כאבים חזקים. בשלב זה, הכאבים בלחיצה אחרי טיפול השורש צפויים לחלוף תוך מספר ימים.

לסיכום

לסיכום, כאבים בלחיצה מתעוררים פעמים רבות לאחר טיפול שורש. הכאבים מתעוררים בגלל מוגלה שהתפתחה לאחר הטיפול, בעקבות סדקים בשן או תעלות שלא ניקו אותן עד תום. מי שמופיעים אצלו כאבים בלחיצה, ישוב אל הרופא המטפל והרופא יטפל במקור הכאבים. לאחר מכן, יסופקו משככי כאבים לשיכוך הכאב.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים