מה גורם להתלקחות לאחר טיפול שורש

התלקחות לאחר טיפול שורש

מה גורם להתלקחות לאחר טיפול שורש

כל מי שזוכה לבקר אצל רופא שיניים לצורך טיפול שורש, לא ישכח את האירוע המטלטל. מעטים הם אלו שיצהירו כי טיפול שורש זה כלום. כאבים לאחר טיפול שורש הם טבעיים ונורמטיביים. הסיבה לכך היא, טיפולי שורש מתבצעים באזור דלקתי ולעיתים קרובות אף מזוהם. בדרך כלל מטפלים בכאבים בעזרת נורופן, אדויל, אופטלגין וכו. אבל כן חשוב לדעת מהו הגורם לכאבים. לעיתים הגורם דורש טיפול רפואי. המאמר שלפניכם יספק לכם את כל המידע לגבי התלקחות לאחר טיפול שורש.

נתקלתם בהתלקחות קלה לאחר טיפול שורש? הכול בסדר!

אחרי שיצאתם מחדר הטיפולים קיבלתם דף הוראות לאחר טיפול שורש. שם הצהירו כי ייתכנו כאבים קלים עד בינוניים לשלושה או ארבעה ימים ואפילו עד שבוע ימים. כאבים אלו עלולים להיגרם מסיבות שונות. אולם הסיבה הנפוצה ביותר היא המניפולציות המתבצעות בזמן הטיפול בשורשי השיניים.

הסיבות האפשריות להתלקחות אחרי טיפול שורש:

זריקת אלחוש

רופא שיניים מזריק למטופל זריקת אלחוש. הזריקה הזו לא רק מרדימה את האיזור, היא גם גורמת לטראומה מכאנית ברקמה הרכה הסובבת את השן. זאת הסיבה לכאבים שעלולים לתקוף את המטופל במשך הימים הבאים. בכדי לבודד את השן מחלל הפה, ממציד הרופא סכר גומי על השן בעזרת וו המיוחד לחיבור לצוואר השן. הוו הזה עלול גם הוא לגרום לכאבים לאחר הטיפול. מקור הכאב יהיה באזור החניכיים מכיוון שהגומי פצע אחת איזור החניכיים. כמובן שאם מתפתחת דלקת חניכיים באזור, חשוב לפנות לרופא שיניים שיטפל בכך ויחטא את האיזור.

זריקת אלחוש להתלקחות לאחר טיפול שורש

מוך ויטלי חי

כאשר מבצעים טיפול שורש בשן עם מוך ויטלי חי, מסלקים את המוך מהשן וגורמים לכאב. מוך ויטלי זוהי רקמה חיה מכילה עצבים וכלי דם. טיפול שורש מסלק אותם וגורם לכאב. גם הכאב הזה יחלוף אחרי מספר ימים והוא כאב נורמלי ותקין.

שן מזוהמת

כאשר מטפלים בשן מזוהמת, לעיתים נדחף חומר מזוהם מקצה השורש לתוך העצם. כמובן שהמערכת החיסונית של הגוף תכעס מאוד ותגיב בדלקת. הדלקת תגרום לכאבים אחרי טיפול השורש. כמובן שגם כאבים אלו הם קלים וחולפים.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

שן מזוהמת שגורמת להתלקחות לאחר טיפול שורש

דליפת חומרים לתוך העצם

כאשר מסיים הרופא המטפל בטיפול, הוא סותם את מערכת תעלות השורש בסתימת שורש והחומר מילוי עלול לדלוף לתוך העצם ולגרום לכאב. אם אחרי כמה ימים עדיין מרגישים את הכאב, כדאי לפנות למומחה לטיפולי שורש שיבדוק את המטופל.

מרגישים התלקחות חזקה לאחר טיפול שורש? טפלו בה באופן מיידי!

אם עברתם טיפול שורש ואתם מרגישים כאבים עזים ובלתי נסבלים, צרו קשר עם הרופא המטפל. אסור להתעלם. הסיבה העיקרית לכאבים עזים אחרי טיפול שורש היא התפתחות אבצס מסביב לקצה שורש השן. אבצס יופיע 48 שעות לאחר סיום הטיפול והמטופל ירגיש כאבים בלתי נסבלים ונפיחות. חשוב לפנות לרופא שינקז את המוגלה מהשן. אם הטיפול שורש עדיין באמצע, הרופא ימליץ על אנטיביוטיקה מתאימה.

התלקחות לאחר טיפול שורש

לעיתים כאבים חזקים אחרי טיפול שורש יגרמו מסיבות אחרות כמו: זיהום בתעלת השן, פגיעה כימית או מכנית ברקמות השן שנגרמה מחומרי איטום, חיטוי או מהמכשור של הרופא. במקרה כזה הרופא יקבע האם להיעזר בתרופות אנטי דלקתיות או בדרכים אחרות. ישנן סיבות נוספות העלולות לגרום לכאבים חזקים אחרי טיפול שורש אולם הן נדירות יותר. אם נתקלתם בהם, פנו מיד למומחה שטיפל בכם.

לסיכום

התלקחות לאחר טיפול שורש היא בדרך כלל נורמלית וטבעית. כל עוד מדובר בכאב נסבל שחולף אחרי מספר ימים, אפשר להתעלם ממנו. אולם אם הכאבים מתגברים ולא עוברים ומכבידים על המטופל בצורה קריטית, חובה לפנות למומחה המטפל.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים