7 טיפים שימנעו את טיפול השורש הבא שלכם

שמירה על בריאות הפה והשורש חשובה מאוד על מנת למנוע בעיות בשיניים ובחניכיים בהמשך החיים. נהוג לחשוב כי שמירה על בריאות הפה הינה משימה מורכבת הדורשת השקעה רבה, אך למעשה מדובר במשימה פשוטה שאם תאמצו אותה כחלק משגרת היומיום שלכם תוכלו להמנע מנזקים בלתי הפיכים לשיניים. קבלו 7 טיפים לשמירה על פה ושורש בריא שיסייעו לכם לעשות זאת.

פה שמדמה טיפול שורש ללא כתר

  1. צחצחו שיניים פעמיים ביום לפחות, בטכניקה נכונה

צחצוח השיניים הוא הבסיס לשמירה על בריאות הפה. בעת הצחצוח ניתן להסיר חיידקים ושכבות פלאק, לנקות את השיניים כך שיהיו אסתטיות ולצמצם סיכוי לעששת ומחלות. כמו כן, יש לצחצח באופן עדין באמצעות מברשת שיניים רכה בעלת סיבים עם קצוות מעוגלים תוך הימנעות מהפעלת לחץ על החניכיים.

כמו כן, מומלץ להחליף מברשת שיניים אחת למספר חודשים כאשר סיבי המברשת מתחילים להיפתח ולהתבלות. בנוסף, מומלץ לבחור משחה לפי מצב החניכיים וחלל הפה.

צחצוח שיניים למניעת טיפול שורש

  1. השתמשו כל יום בחוט דנטלי

חוט דנטלי מאפשר ניקוי של מרווחי השיניים ומאפשר לגשת לאיזורי החיבור והמגע בין השיניים והחניכיים. אלו איזורים שאליהם המברשת מתקשה להגיע. שימוש יומי בחוט דנטלי מהווה השלמה לניקוי הפה באמצעות צחצוח ותורם להסרת שאריות המזון והפלאק באופן אופטימלי.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

שימוש בחוט דנטלי למניעת טיפול שורש

  1. בקרו באופן דגרתי אצל רופא השיניים והשיננית

בדיקה שגרתית אחת לחצי שנה אצל רופא השיניים שלכם לבדיקת בריאות השיניים והחניכיים תסייע לכם למנוע טיפולים מורכבים בהמשך ואף אובדן שיניים. כמו כן, בדיקה שגרתית מסייעת לשמירה על פה בריא לאורך שנים. בנוסף, ביקור אצל השיננית אחת לחצי שנה עוזר מאוד להסרת פלאק ואבנית עמוקים יותר שהצטברו בין השיניים.

ביקור אצל רופא השיניים למניעת טיפול שורש

  1. שתו מים

למים יש חשיבות עצומה על בריאותנו. הם מסייעים לפה להפיק תועלת רבה מהם משום שהם מסייעים לשמירה על רמות גבוהות של רוק בפה. רוק מכיל מינרלים וחלבונים שמסייעים בנטרול חומצה שפוגעת בשכבות האמייל של השן – מה שמהווה הגנה טובה מאוד נגד עששת.

בנוסף, מים עוזרים לשטוף ולסלק שאריות מזון מהפה, ומסייעים לשמירה על היגיינת פה כללית.

מים למניעת טיפול שורש

  1. אמצו הרגלי תזונה נכונה ועתירה בויטמינים ובסיבים תזונתיים

לתזונה נכונה יש השפעה אדירה לא רק על הגוף אלא גם על בריאות השיניים והחניכיים. תפריט יומי מגוון ומאוזן הכולל קטניות, פירות, ירקות ומוצרי חלב יספקו לכם את כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים לשמירה על מערכת החיסון ובקרת הליכים דלקתיים מיטבית.

בנוסף, ירקות ופירות עשירים במים ובסיבים תזונתיים הדורשים לעיסה ממושכת המעודדת ייצור רוק ומסייעת בהגנה על השיניים מפני עששת. כמו כן, מחקרים הראו כי מחסור בויטמין C מעלה עת הסיכוי לפתח מחלת חניכיים ב- 20%.

ירקות למניעת טיפול שורש

  1. הפחיתו מזונות עתירי סוכר

פירוק סוכר בגוף על ידי חיידקי מייצר חומצות העלולות לגרום להרס האמייל של השיניים ואף לפיתוח ריקבון שלהן. שתיית משקאות ממותקים ואכילת מתוקים ומזונות עתירי סוכר מעלים את רמת החומציות בפה ובכך מעלים את הסיכון להתפתחות עששת ומחלות חניכייים.

סוכר למניעת טיפול שורש

  1. הימנעו מעישון

עישון סיגריות גורם לירידה בכמות ויטמין C בגוף וכתוצאה מכך מעלה את הסיכוי לחלות במחלת חניכיים. כמו כן, הטבק יוצר כתמים על גבי השיניים ומעלה באופן משמעותי את הסיכון לפתח מחלת חניכיים וסרטן חלל הפה.

הימנעות מעישון למניעת טיפול שורש

סיכום

שמירה על חלל הפה משמעותית מגיל צעיר. מלבד לצחצוח נכון ושימוש בעזרי ניקיון שונים לניקוי, ישנה חשיבות רבה להימנעות ממאכלים מסוימים ובדיקות רפואיות שגרתיות אצל רופא השיניים וניקוין אצל השיננית. כך תוכלו לשמור על פה בריא ויפה שיגרום לכם לחייך.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים