דלקת בשן שעברה טיפול שורש

דלקת בשן שעברה טיפול שורש

דלקת בשן שעברה טיפול שורש

טיפול שורש הוא אחד הטיפולים הכי שכיחים ועם זאת, הוא נחשב מורכב ועל כן חשוב לבחור מומחה לטיפול שורש שיבצע אותו במקצועיות. עם זאת, גם בטיפול הטוב והמקצועי ביותר לעתים מתפתחת דלקת בשן שעברה טיפול שורש. למה זה קורה? מה עושים וכיצד ניתן למנוע זאת? התשובות לפניכם.

טיפול שורש נחשב לאחד הטיפולים הכי מפחידים על ספסל הטיפולים של רופא השיניים, אך לא בצדק – מדובר בטיפול שאיננו ארוך (שעה בממוצע), שאינו כואב (הרדמה מקומית) ובסופו תוכלו לחזור לחייך. במהלך הטיפול עצמו תסולק הרקמה הפגועה, חלל השן לרבות מוך השן (הרקמה העמוקה ביותר), יעברו ניקיון יסודי משיירי עששת ולבסוף יורכב מבנה ועליו כתר.

אם הכל יעבור בהצלחה, תחזרו במהרה לשגרת חייכם ללא כאבים מיותרים. עם זאת, ישנם מקרים בהם מתפתחת דלקת שעשויה לגרום לכאב רב ואף לצורך בטיפול שורש חוזר.

הסיבות להתפתחות דלקת בשן שעברה טיפול שורש

אם עברתם טיפול שורש ואתם חווים כאב, נפיחות או רגישות חריגים באזור הטיפול, ייתכן והתפתחה דלקת סב שורשית וחשוב לטפל בה בהקדם. ישנן כמה סיבות שיכולות לגרום לכך והשכיחות ביותר הן:

  • במהלך הטיפול: ניקוי לקוי של תעלות השורש.
  • לאחר הטיפול: איטום לא מלא של תעלות השורש או דליפה של שחזור כותרת לתעלות השורש. שני המקרים יכולים להוביל לזיהום ודלקת.

בנוסף לסיבות אלו, ישנן סיבות נוספות, למשל מחלות רקע של המטופל ומערכת חיסון חלשה – כלומר שמצב דומה אצל מטופל עם מערכת חיסון "תקינה" לא היה מתבטא בדלקת.

הסיבות להתפתחות דלקת בשן שעברה טיפול שורש

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

איך יודעים שהתפתחה דלקת?

חשוב להבין שלאחר טיפול שורש יתכן מאוד ותחוו כאב ורגישות מקומיים גם מבלי שתתפתח באזור דלקת. זה מצב שכיח אשר אמור להשתפר בצורה ניכרת מדי יום ולחלוף לחלוטין כעבור תקופה לא ארוכה. עם זאת, לעיתים אכן מתפתחת דלקת וחשוב לטפל בה בהקדם. לכן, אם יש לכם ספק ולו הקל ביותר – גשו לרופא השיניים שלכם שיאבחן את המצב ויציע טיפול מתאים.

כמה סימנים שידליקו לכם נורה אדומה במידה והם מתפתחים בסמוך לטיפול שורש ואינם חולפים תוך 24-48 שעות מזמן הטיפול:

  • כאב חד בשן שעשוי להקרין גם לסביבתה הקרובה (שיניים וחניכיים).
  • נפיחות ואודם באזור הטיפול וסביבו.
  • רגישות גבוהה גם למגע קל באזור זה.

כיצד מטפלים בדלקת בשן שעברה טיפול שורש?

הדרך הטובה ביותר לטפל בדלקת בשן שעברה טיפול שורש היא מניעה ומיד נרחיב על כך. שככל שתנקטו בשלב מוקדם יותר בפעולות שתכליתן למזער את הסיכוי לדלקת, סביר להניח שלא תסבלו מכך. אם כבר הופיעו סימנים מחשידים, חשוב מאוד למנוע את התפשטות הדלקת ולהגיע כמה שיותר מהר לרופא השיניים שטיפל בכם. ככל שתקדימו לקבל טיפול, הוא יהיה קל יותר וייתכן ותסתפקו בטיפול שמרני בלבד.

במקרים בהם הדלקת מפושטת, עמוקה או לא מגיבה לטיפול השמרני, ניתן לטפל בה באמצעות חזרה על טיפול השורש – חיטוי וניקוי של תעלות השורש, איטום חוזר והרכבת כתר. חשוב לציין כי בהיעדר טיפול בדלקת בשן שעברה טיפול שורש או במקרים בהם מתגלה סדק בשן הפגועה, תידרש עקירה של השן. חושבים שטיפול השורש כשל? הינכם מוזמנים להרחיב בקריאה פה.

כיצד מטפלים בדלקת בשן שעברה טיפול שורש

כיצד ניתן למנוע התפתחות דלקת בשן?

אם אתם לא רוצים להגיע למצב של דלקת בשן שעברה טיפול שורש, יש כמה דברים שתוכלו לעשות בנידון. למשל, הקפידו להמשיך את הטיפול ואל תדחו אותו – יש להניח כתר כמה שיותר בסמוך לטיפול השורש! בנוסף, חשוב להקפיד על היגיינה אורלית גבוהה ולא לוותר על העברת חוט דנטלי.

כיצד ניתן למנוע התפתחות דלקת בשן שעברה טיפול שורש

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים