רופא מראה ביטוח בריאות הכולל טיפול שורש

מה מכסה ביטוח הבריאות שלנו בנוגע לטיפולי שורש?

רופא מראה ביטוח בריאות הכולל טיפול שורש

ביטוחי הבריאות מכסים חלקים שונים של טיפולים רפואיים, ובין היתר גם מגוון טיפולי שיניים. חלק מהטיפולים מסובסדים כמעט באופן מלא, ובחלק מהטיפולים יש צורך בהשתתפות עצמית. ברוב המקרים, בפוליסות לביטוח שיניים אין צורך בתקופת המתנה ותקופת אכשרה, כך שאת הכיסוי לטיפול השיניים ניתן לקבל ברגע שרוכשים את הביטוח. במאמר הבא נלמד מה מכסה ביטוח הבריאות בנוגע לטיפולי שורש.

מה כלול בפוליסת ביטוח בריאות השיניים?

אדם שרוכש פוליסת ביטוח בריאות, הפוליסה תכסה באופן כמעט מלא או חלקי את טיפולי השיניים. לכל חברה יש ביטוח בריאות עם כיסויים שונים, ואתם יכולים לבחור האם לרכוש פוליסת ביטוח דרך חברה פרטית כמו הראל או הפניקס, או דרך חברה ציבורית כמו כללית או מכבי.

הפוליסה מכסה מגוון טיפולי שיניים שקורים בישראל, אך יש גם טיפולי שיניים שנעשים בחו"ל הם חלק מפוליסות ביטוח קבוצתיות, ולרוב כוללות טיפולים משמרים בלבד.

השינוי בין הפוליסות יהיה בדבר סוג טיפולי השיניים המכוסים ובין היתר: טיפולי שיניים משמרים, טיפולי שיניים משקמים, טיפולי שיניים פריודנטליים וטיפולי שיניים אורתודנטיים. מחובתה של חברת הביטוח להציג בפני המבוטח טופס שמפרט את כל סוגי הטיפולים שהוא יכול לקבל, ואיזה טיפולי שיניים מכוסים במסגרת כל סל.

טיפול שורש בסל הבריאות

קצת על טיפולי שיניים משמרים

את פוליסת ביטוח הבריאות לטיפולי שיניים אפשר לחלק לשלוש קטגוריות: טיפולי שיניים משמרים, טיפולי שיניים משמקמים וטיפולי שיניים פריודנטליים ואורתודנטיים. הטיפולים המשמרים הם טיפולים שוטפים שמטרתם היא לסייע בשמירה על בריאות הפה כדי למנוע כל החמרה במצב השיניים.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

בטיפולים המשמרים כלולים בדיקה ראשונית, עזרה ראשונה, צילומי שיניים שונים, ניקוי אבן, הבהרת שיניים, סתימות ועוד. בנוסף, אחד הטיפולים שנחשבים למשמרים הוא טיפול שורש ועקירה כירורגית, ובמקרה שיש צורך בטיפול שורש, יש צורך בהתייעצות מוקדמת עם חברת הביטוח כדי לקבל ממנה אישור לבצע את הטיפול באופן מסובסד.

ביתר המקרים של הטיפולים המשמרים, לרוב אין צורך בקבלת אישור מקדים מחברת הביטוח. יחד עם זאת, גם במקרה של טיפול שורש או בכל טיפול משמר אחר, טרם הטיפול חשוב לקרוא את תנאי הפוליסה כדי לדעת מהם התנאים הדרושים כדי שחברת הביטוח תכסה את הביטול.

אישה מציעה טיפול שורש בביטוח הבריאות

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך רפואי שצריך לבצע כאשר עששת חדרה והגיעה עד לרקמה הפנימית ביותר של השן וגרמה לזיהום. כשהעששת חודרת אל מוך השן, שם נמצאים העצבים וכלי הדם, היא פוגעת בהם וזה גורם לכאבים עזים באזור השן.

במהלך טיפול שורש, רופא השיניים מוציא את רקמת המוך הדלקתית ובמקומה מכניס חומר איטום שמאפשר לשן להמשיך להתקיים.

מה כלול בביטוח בריאות לטיפול שורש?

אדם שלא רוכש ביטוח בריאות שמכסה טיפולי שיניים, עלול לצאת בנזק כלכלי כבד של אלפי שקלים בטיפול שורש. ביטוח בריאות וכיסויי שיניים כוללים בין היתר: (המחירים המוצגים לקוחים מתוך אפשרויות הכיסויים השונים בביטוח בריאות פלטינום שקופת החולים כללית מציגה)

גם כאשר אדם בוחר ברכישת ביטוח בריאות פרטית הוא זוכה להנות מהנחה משמעותית בטיפולי השיניים. לטבלה המלאה של מחירון טיפולי השורש לחצו כאן.

ביטוח בריאות לטיפולי שורש

לסיכום

אדם שלא מכוסה בביטוח בריאות שכולל כיסויי שיניים, עלול למצוא את עצמו משלם סכומים נכבדים לצורך טיפולי שיניים, ובפרט כשמדובר בטיפול שורש שיכול להגיע לאלפי שקלים. ביטוח הבריאות לרוב מכסה ייעוץ עם מומחה שיניים, טיפול השורש עצמו וחידוש טיפול שורש בטוחנת במקרה הצורך.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים