החלמה לאחר טיפול שורש

בשעות הראשונות שמיד לאחר הטיפול, תוכלו לשתות משקאות קרים ואפילו לאכול מזון קר ורך כמו גלידה או יוגורט (אם כי סביר שיהיה לכם קשה לאכול בגלל הפה הרדום). כל עוד ההרדמה עדיין פועלת לא תרגישו אף כאב, אך לאחר כשעתיים פחות או יותר כאשר ההרדמה מתחילה לפוג, ייתכן ותרגישו כאבים ורגישות באזור שבו התבצע הטיפול.

משככי כאבים ומנוחה לאחר טיפול שורש

רופא השיניים ימליץ לכם על משככי כאבים ללא מרשם שניתן לקחת (ומומלץ ליטול אותם אף לפני תחילת הטיפול), ובמידת הצורך הוא יספק מרשם לתרופה חזקה יותר. טיפול שורש אינו נחשב טיפול קשה במיוחד, אך עם זאת ההמלצה היא לא לחזור לשגרה באופן מיידי אלא לחכות לפחות 24 שעות.

לכן, ביום הטיפול חזרו לביתכם להחלמה ומנוחה ואל מהרו להגיע לפגישות במשרד כבר באותו היום. רוב האנשים יחזרו לשגרה מלאה לאחר יומיים שלושה עד שבוע. כאב, נפיחות ורגישות לחום וקור יחלפו תוך 48 שעות עד שבוע, תלוי בחומרת המקרה ובקצב ההחלמה של כל אחד מאיתנו.

אכילה לאחר טיפול שורש

מטופלים רבים מופתעים לגלות שאין כמעט אף הנחיות או מגבלות מחמירות לאחר טיפול שורש. ניתן לאכול מזונות קרים ורכים מיד לאחר הטיפול, ואילו מזונות חמים לאחר שההרדמה חולפת (בדרך כלל כשעתיים לאחר הטיפול). מזונות קשים ניתן לאכול רק ברגע שבו לא קיימת יותר רגישות באזור, כשאתם כמובן מרגישים בנוח לעשות זאת.

צחצוח שיניים

ניתן לצחצח שיניים כרגיל ואין צורך לדלג על השן שעברה טיפול בתהליך הצחצוח. לא קיימת מגבלה עקרונית על פעילות גופנית אם כי יש לזכור שההמלצה היא מנוחה ב-24 השעות הראשונות לאחר הטיפול. אם אתם בין שלבי טיפול ועדיין לא הורכב כתר קבוע, רצוי לא להעמיס בלעיסה כבדה על השן המבריאה, ובמידה ואתם אוכלים מזונות קשים הקפידו ללעוס אותם בצד השני של הלסת. כמו כן, בתקופה זו ייתכן והרופא יגיד לכם לא לצלול או לטוס בגלל שינויים קיצוניים בלחץ האוויר, דבר שעלול לפגוע בתעלות השן ולגרום לקשיים במשך הטיפול.

אנטיביוטיקה

נטילת אנטיביוטיקה אחרי טיפולי שורש אינה הכרחית, ונחוצה רק במקרים מאוד מסוימים בהם ישנה רגישות גבוהה לזיהומים (לדוגמא בקרב מדוכאי חיסון), או כאמצעי הגנה מפני אנדוקרדיטיס (דלקת לב) עבור מי ששיש לו מסתם לבבי מלאכותי או שהוא סובל ממום מולד בלב. כמובן שבמידה ורופא השיניים רשם לכם אנטיביוטיקה יש לקחת אותה באופן מלא לפי הוראותיו המדויקות.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

הסיכונים לאחר טיפול שורש

הסיכונים הרווחים בטיפול שורש הם בדרך כלל זיהום ופגיעה עצבית, אך סיכונים אלה ניתנים למניעה כמעט מוחלטת אם בוחרים בחירת רופא שיניים מקצועי שעובד בשיטות מתקדמות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי טיפולי שורש נחשבים לבטוחים מאוד שכן הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. כמובן שכמו כל הליך רפואי ישנן מספר תופעות לוואי שקשה להימנע מהן, כשהנפוצות ביותר הן נפיחות וכאבים. ניתן לטפל בכאבים באמצעות משככי כאבים (עם מרשם רופא או ללא מרשם רופא), ובכל הנוגע לנפיחות קומפרסים קרים לרבע שעה עד עשרים דקות הם פתרון נהדר ויעיל. רוב המטופלים אינם מרגישים אף תופעת לוואי כעבור מספר ימים וחוזרים לשגרה מהר מאוד.

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים