טכנולוגיה בטיפולי שורש

איך הטכנולוגיה שיפרה את יעילות טיפולי שורש?

טכנולוגיה בטיפולי שורש

בעידן המודרני, יש חידושים טכנולוגיים כמעט בכל תחום בחיינו, וכך הטכלונוגיה לא פסחה גם על תחום רפואת השיניים. כלים מתקדמים מאפשרים עבודה הרבה יותר ממוקדת ויעילה, כזו שתורמת בהפחתת הכאב, בטח כשמדובר בטיפול שיניים פולשני כמו טיפול שורש. במאמר הבא נבין איך הטכנולוגיה שיפרה את יעילות טיפולי השורש.

מהו טיפול שורש?

בכל שן יש מספר שכבות: השכבה החיצונית של השן נקראת אמייל והיא השכבה שמגינה על יתר השכבות הפנימיות של השן. מתחת לאמייל קיימת שכבת הדנטין, ומתחתיה קיימת רקמת השן הפנימית ביותר שנקראת מוך השן והיא מכילה את כלי הדם והעצבים של השן.

כשהשן חווה טראומה כמו שבר של השן או נסיגת חניכיים, או במקרה אם יש חור עמוק בשן כתוצאה מהצטברות גדולה של עששת (זיהום חיידקי), אז העששת חודרת מבעד לשכבת האמייל ומגיעה עד למוך השן ופוגמת בשן. בתהליך טיפול השורש, הרופא צריך ליצור פתח קטן בשן כדי שיוכל להגיע למוך השן ולהסיר את הרקמה המזוהמת ולנקות את תעלות השן מחיידקים. לאחר מכן, הוא ממלא את השן בחומר איטום ומרכיב מעליה כתר או שהוא סותם אותה.

טכנולוגיה יעילה לטיפולי שורש

כלים טכנולוגיים מתקדמים

כדי לענות על השאלה איך הטכנולוגיה שיפרה את יעילות טיפולי השורש, כדאי להכיר את 4 הטכנולוגיות החדשות שמראות יעילות ומיקוד רב בטיפול שורש:

מיקרוסקופ

אחד הכלים שהכי שינו את פני הטכנולוגיה בשיפור יעילות טיפולי השורש הוא המיקרוסקופ. באמצעות המיקרוסקופ, רופא השיניים יכול לראות בהגדלה של עד פי 60 את חלל הפה והשיניים, והתאורה היא עוצמתית וממוקדת. המיקרוסקופ מאפשר לבצע פעולות מאוד עדינות כמו במקרה של טיפול שורש, ולכן מונע כאבים מיותרים מהמטופל. היתרון העיקרי בשימוש במיקרוסקופ דנטלי הוא הגדלת השן בצורה משמעותית באמצעות משקפי הגדלה והתאורה העוצמתית.

מחפשים רופא מומחה לטיפול שורש? השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם!

טופס יצירת קשר (#4)

מיקרוסקופ בטיפולי שורש

מכשיר הזרקה

לפני שבכלל מתחילים בטיפול שורש, יש לבצע הרדמה מקומית כדי להוריד את רמת הכאב במהלך הטיפול. אנשים רבים חוששים מזריקות – הן ילדים, הן מבוגרים, וכדי להבין איך הטכנולוגיה שיפרה את יעילות טיפולי שורש, כדאי להכיר את מכשיר ההזרקה "WAND". זהו מכשיר אלקטרוני להרדמת שיניים ללא מזרק רגיל, כאשר צינורית שקופה ודקיקה מובילה נוזל הרדמה אל תוך פיהם של המטופלים. ההרדמה לא כואבת כלל, משום שחומר ההרדמה חודר אל הפה באמצעות בקרה של מחשב שמתחשב בהתנגדות רקמת הפה לקבלת חומר ההרדמה וכך מוביל את החומר בהדרגתיות ובהתאם לכל מטופל.

מכשיר הזרקה לשיפור טיפולי השורש

סורק אינטראורלי

כשמטופל מגיע לרופא שיניים עם כאבים עזים, או נפיחות שעלולים להעיד על הצורך בטיפול שורש, תחילה, רופא השיניים צריך לצלם את השן כדי להבין מה מקור הבעיה. אחת הדרכים באיך הטכנולוגיה שיפרה את יעילות טיפולי שורש, היא באמצעות הסורק האינטראורלי. הסורק סורק את חלל הפה ומצלם את הפה ברמת דיוק מירבית. בנוסף, הוא מייצר הדמיית תלת מימד של השיניים ומבנה הפה של המטופל, ואלו מאפשרים לרופא לבנות עבור המטופל תוכנית טיפול ובניית כתר מדוייקת (יש צורך בהרכבת כתר לאחר טיפול שורש).

סורק אינטראורלי ליעילות טיפולי השורש

מכשיר לייזר

מכשיר הלייזר מהווה כלי טכנולוגי מצויין שבאמצעות שימור של אנרגיית אור מרוכזת ניתן לשנות או להסיר רקמות בחלל הפה. בנוסף, הלייזר יכול לשמש כתחליף למקדח שפותח את הגישה לתעלות השן בטיפול שורש, לחיטוי התעלות ולהסרת הרקמה המזהומת במוך השן. השימוש בלייזר מאפשר טיפול ממוקד ושקט, שעוזר למטופלים רבים שחשים חוסר נעימות בשל הרעש של הקידוח.

לייזר לטיפולי שורש

לסיכום

במרפאות שיניים שונות ברחבי הארץ ניתן לבצע טיפול שורש עם טכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את הדיוק, הייעול והפחתת הכאבים אצל המטופל. אז כשאתם רוצים לדעת איך הטכנולוגיה שיפרה את יעילות טיפולי שורש, התשובה לכך היא לייזר, מיקרוסקופ, סורק אינטראורלי ומכשיר הזרקה.

 

ד"ר שמחה פירוב
ד"ר שמחה פירוב

הרופאים שלנו ד"ר שמחה פירוב וד"ר אלנתן פירוב וצוות המומחים שגיבש סביבו משלימים בעבודתם אחד את השני ומתאימים עצמם לעולם מתחדש ששם דגש על תוכניות טיפול אישיות ושילוב של עבודה בין מספר מומחים. במרפאת "שיניים בריאות" תמצאו טיפול אישי וחם לצד מקצועיות ואמינות לא מתפשרת על בריאות השיניים שלכם.

מאמרים שיכולים לעניין אתכם:
לקביעת תור השאירו פרטים